Начало Сфера Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти
9489
Икономика

Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти

Миналата година беше по-добра за пътно-строителния бранш спрямо 2021 и 2022 г., но все още има какво да се желае както по отношение на строителството на нови обекти, така и за поддържането им. Доста щекотливи въпроси бяха решени, но и все още твърде много останаха за решаване тази година.Това каза в интервю председателят на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков, потърсен за коментар по повод предстоящото на 10 април честване на 30 години от създаването на Сдружението.

| 05 Април 2024, 07:30 ч.
Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти
Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти
Снимка © Асен Тонев

Миналата година беше по-добра за пътно-строителния бранш спрямо 2021 и 2022 г., но все още има какво да се желае както по отношение на строителството на нови обекти, така и за поддържането им. Доста щекотливи въпроси бяха решени, но и все още твърде много останаха за решаване тази година. Това каза в интервю председателят на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков, потърсен за коментар по повод предстоящото на 10 април честване на 30 години от създаването на Сдружението.

Бизнесът разчита на обявените 6 млрд. лева за инфраструктура 

Още от рубриката
Този сезон за курортен комплекс "Боровец" бе успешен, казаха председателят на Съюза на собствениците и хотелиерите в курортен комплекс "Боровец" и изпълнителен директор на хотел "Рила" Благовеста Томова и Мария Шейнова от "Бороспорт".  "Този сезон успя да ни изненада. Миналата година започнахме с липсата на сняг, но след това компенсирахме със записвания и гости през януари и февруари. Тази година имаше хубав с ...
Вижте повече

По думите на инж. Чайков най-важните въпроси за пътностроителния бранш за тази година са ускоряване на работата по автомагистрала "Хемус", стартирането на дейностите по изграждане на участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, довършването на автомагистрала "Европа", по която се работи в момента, продължаване на строителството по участъците Видин - София и Русе - Велико Търново, както и разрешаването на някои недоизяснени въпроси във връзка с договорите за текущ ремонт и поддръжка, които все още не са подписани за всички области, след като бяха прекратени миналата година. Инж. Чайков каза, че в момента има подписани нови 4-годишни договори само за девет области.

Председателят на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища" напомни, че тези приоритетни проекти бяха заявени и от министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Андрей Цеков, но допълни, че на администрацията й предстои да предприеме доста действия, за да се достигнат необходимите темпове на работа по посочените обекти, които са желани от бранша и от обществото. Инж. Чайков каза, че не очаква за два месеца служебният кабинет да пренареди тези приоритети. След изборите ситуацията може да бъде всякаква и не бих прогнозирал, допълни той. Според него обаче тези приоритети са от интерес на държавата. Трудно ми е да повярвам, че който и да е регионален министър би ги променил съществено, възможно е да има преподреждане на приоритетността на някои обекти, но със сигурност трябва да се работи по всички тези участъци, заяви председателят на Браншовата камара.

Повече от NRD24+
С решение на Централна избирателна комисия (ЦИК) за народен представител е обявен Богдан Донев от парламентарната група на ГЕРБ-СДС в 49-ото Народно с ...
Вижте повече
Започва реконструкция на водопровод и изграждане на канализация във врачанското село Згориград. Кметът на община Враца Калин Каменов е подписал в Мини ...
Вижте повече
Общо 46 от всички 257 града в страната са увеличили населението си през миналата година, а само пет от тях са областни центрове. Това показва съпостав ...
Вижте повече
Момче на три години е със счупен крак след пътнотранспортно произшествие, станало на снощи в силистренското село Поройно. Това съобщиха от Областната ...
Вижте повече
Бум на пътуванията в България се очаква за този Великден, прогнозира в интервю директорът на Института за анализи и прогнози на информационната среда ...
Вижте повече
За резултатите и най-добрите практики, постигнати по програмите в рамките на Европейското териториално сътрудничество за периода 2014-2020 г., говори ...
Вижте повече
Жена на 22 години е задържана за срок до 24 часа във връзка със сбиване на улица в гълъбовското село Мъдрец. Това съобщиха от Областната дирекция на М ...
Вижте повече
Трудовите злополуки за изминалата 2023 година в област Стара Загора са 107,  каза Марияна Петкова, експерт в Регионалния съвет на Конфедерацията ...
Вижте повече
Проект за Община Берковица за закупуване на ново оборудване за домашния социален патронаж е одобрен за финансиране по Целева програма „Подобрява ...
Вижте повече
Смолянски пожарникари получиха благодарност от пострадала туристка за оказаната помощ, съобщи Елена Стоилова – говорител на Областната дирекция ...
Вижте повече
Потушени са общо 45 пожара в страната през изминалото денонощие, пострадали са двама души. Това съобщиха от Главна дирекция „Пожарна безопасност ...
Вижте повече
Движението по пътя Белово – Юндола е временно ограничено и в двете посоки поради паднала на пътното платно скална маса, съобщиха от Агенция &bdq ...
Вижте повече
Националният съвет за тристранно сътрудничество (НСТС), на свое заседание в Министерския съвет, принципно подкрепи проект на постановление на Министер ...
Вижте повече
Освен за Interreg България-Сърбия, бихте могли европейски средства да търсите и през програмите "Еразъм" и "LIFE". Това заяви Ирена Георгиева, директо ...
Вижте повече
Митнически служители от отдел „Борба с наркотрафика“ задържаха 61 160 къса (3058 кутии) цигари, скрити в хляб, в района граничния контролн ...
Вижте повече
Не съм поддържал нито преки, нито опосредени контакти с Мартин Божанов, каза съдия Георги Ушев от Софийския апелативен съд, бивш председател на Специа ...
Вижте повече
Със заповед на кмета на Ловеч Страцимир Петков за предстоящия вот за членове на Европейския парламент от Република България и предсрочните парламентар ...
Вижте повече
Работодателите в Троян търсят най-често хора за услуги за населението и търговията, оператори на стационарни машини, машиностроители и работници в раз ...
Вижте повече
Окръжна прокуратура - Хасково наблюдава досъдебно производство за повредено имущество на значителна стойност чрез взрив вследствие на химична реакция. ...
Вижте повече
Не искаме да управляваме самоцелно, а така че да се развива България, каза в село Крепча председателят на ДПС доц. д-р Джевдет Чакъров. Той присъства ...
Вижте повече

Той напомни, че бюджетът на пътната агенция е над 2 милиарда лева за тази година и по толкова годишно е заложено и в 3-годишната средносрочна бюджетна прогноза. Така че спокойно може да се очаква около 6 милиарда лева за следващите 3 години да бъдат инвестирани в ново строителство, поддържане на републиканска пътна мрежа и основни ремонти, каза инж. Чайков.

Финансирането

Трудно е да се даде рецепта за работещ модел за финансиране на строителството и ремонта на пътищата в България, защото историческият опит показва плюсове и минуси на всеки един модел. Това, от което ние като бранш сме доволни е, че поне към настоящия момент, а е видно и от бюджетната прогноза, че през следващите години има осигурен немалък ресурс, коментира инж. Чайков. По думите му забавянето в пътностроителния сектор през годините води до това, че заедно с необходимостта от изграждане на новите обекти се появи и потребност от доста средства за поддържането на стари участъци и за основни ремонти, които не са правени дълги години.

В момента ресурсът, който отделя държавният бюджет, надвишава многократно бюджета от европейските фондове и се надявам този процес да продължи и да се осигури някаква плановост в поддържането на републиканската пътна мрежа, каза инж. Чайков.

Кога ще бъде завършен магистралният пръстен на страната и колко ще струва

Трудно е да се предвиди точно колко средства ще са необходими за довършването на магистралния пръстен на страната, защото първо трябва да знаем кога ще бъде завършен, посочи председателят на браншовата организация. Инж. Чайков съобщи, че в момента Министерството на транспорта и съобщенията и Министерството на регионалното развитие и благоустройството изготвят нова национална пътна стратегия с хоризонт 2030 година. Към нея ще има и средносрочна оперативна програма с конкретни обекти. Очакванията са стратегията да бъде завършена до края на тази година и тогава ще има яснота по довършването на магистралния пръстен, както и за това какви средства ще са нужни, откъде ще се намерят и какви ще са сроковете за отделните обекти, коментира инж. Чайков. Магистралният пръстен на България вече далеч не е това, което беше предвиждано през далечната 1974 година, в първоначалния вариант почти не става дума за връзките Север-Юг, докато те в момента са в някаква степен приоритет, допълни той.

Пътищарите

В момента в Камарата членуват 80 фирми, ангажирани с различни фази от дейността по републиканската пътна мрежа, проектанти, консултанти, строителни фирми, доставчици на различни материали. На тях се падат над 85 на сто от дейностите, извършени по републиканската пътна мрежа, каза инж. Чайков.

Пряко заетите в пътностроителните компании са около 20 000 души, а заедно с всички по веригата на доставки, заетите надвишават 100 000 души.

Инж. Чайков съобщи, че все още държавата не се е разплатила с бранша за вече изпълнени обекти по текущ ремонт на пътищата, за които имаше спор дали не са основен, като сумата достига до малко над 200 млн. лева. Процесът по индексация на договорите заради инфлацията върви, каза инж. Чайков. Самият факт, че на доста обекти започна работа, означава, че е постигнато някакво споразумение между възложителя и изпълнителя, допълни той.

По думите му сериозен натиск върху бранша е оказала политическата нестабилност. Сега се надяваме през следващите години на ритмично и планирано инвестиране на средства от държавния бюджет в републиканската пътна мрежа, за да може и фирмите спокойно да планират дейността си, посочи председателят на Камара "Пътища".

В дългосрочен план ключовият въпрос за бранша е осигуряването на достатъчно кадри за работа в пътното строителство, основно средни инженерни кадри, каквито в момента липсват. Ние като Камара, през различни проекти, обучения и други мерки, ще направим всичко възможно да подпомогнем фирмите от пътно-строителния бранш да решат този въпрос. Той не може да се реши с магическа пръчка за един ден, но са нужни целенасочени действия и продължителна систематична работа в тази посока, заяви инж. Чайков.

Негативното отношение към сектора

Периодично в обществото по отношение на различни прослойки и от бизнеса, и други се създава едно негативно настроение, коментира инж. Чайков различните опити през годините за поставянето на целия бранш от тъмната страна. Разбирам и обществото, то остава с впечатление по ред причини, че за републиканската пътна мрежа не се полагат достатъчно грижи, търсейки виновни за това, неизбежно за една част от тях причинителите са от пътния бранш. Надявам се, че този процес е приключил и ще започне един период на спокойна и систематична работа по всички участъци от републиканската пътна мрежа, каза инж. Чайков. По отношение на проверката на Европейската прокуратура на проекта за тунел "Железница" председателят на Камара "Пътища" посочи, че не би коментирал работата на Прокуратурата. Не е и работа на една браншова организация да се занимава с това. Нека да видим какво ще покажат проверките и тогава евентуално може да се коментира, допълни инж. Чайков. Той обаче отбеляза, че системата за отчитане и разплащане на дейностите в пътната агенция е била многократно проверявана и се е доказала във времето. Така че нямам никакво съмнение, че това, което е разплатено, е било извършено, коментира инж. Чайков предоставената тези дни от МРРБ пълна справка за всички плащания по реализацията на обекта.

По пътищата на историята

За тези 30 години преминахме от една изцяло държавна структура в почти изцяло частна по отношение на изпълнението на строително-монтажните работи по участъците от републиканската пътна мрежа. В момента държавата единствено администрира процесите и се грижи за изграждането и поддържането на пътищата в България, като основните изпълнителите са български пътно-строителни фирми, посочи инж. Чайков. Това, което не се случи за тези 30 години, е, че вероятно би могло да се желае много повече в скоростта и размера на инвестициите в дейностите по републиканската пътна мрежа, смята председателят на Камара "Пътища".

България има изградени над 800 км магистрали, каза инж. Чайков. Той напомни, че преди демократичния преход в страната имаше много малки изградени магистрални участници от автомагистралите "Черно море", "Хемус" и "Тракия", но посочи, че сравнение между построеното в пътния сектор преди промените и след не е възможно да бъде направено най-малкото защото технологиите за тези 30 години значително са се променили.

Независимо че има много какво да се желае, не бива да забравяме, че в момента магистрала "Струма" е почти изцяло изградена, с изключение на двадесетина километра, интензивно се строи по направлението Видин - София, "Тракия" е изцяло завършена, както и автомагистрала "Марица", посочи инж. Чайков. Той добави, че има и сериозни инвестиционни намерения в държавата по отношение на автомагистралите "Черно море" и "Рила". Дори чисто инвестиционно нещата са несравними, ако си спомним какъв е бил бюджетът на тогавашното Главно управление на пътищата, сравнено със сегашния бюджет на Агенция "Пътна инфраструктура", коментира експертът с уговорката, че преди демократичните промени цената на материалите, на механизацията, на човешкия труд е била съвършено различна.

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-важните новини и събития от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Младежите от "Ротаракт" дариха събрани в кампания храни на храм в Добрич
Младежите от "Ротаракт" - Добрич обявиха кампанията "Купи и дари", която се състоя вчера в магазин в града, за успешна. Днес те занесоха събраните храни в храм "Света Троица".  ...
Официални делегации от Казанлък бяха на посещения в побратимени градове в Южна Корея и в Италия
Официални делегации от Казанлък бяха на посещения в побратимените градове Джунгнанг- гу в Южна Корея и Кацаго Сан Мартино в Италия, съобщиха от местната администрация. Поводите са ...
Намериха изчезналият Сашко от Перник
Александър (Сашко) от Перник, който е с аутизъм, се изгуби за кратко в района на София вчера следобед. Сигналът за изчезването му е бил подаден от баща му към спешния телефон 112 в ...
Прогноза за времето
През нощта облачността ще е предимно значителна и на места в Югозападна България ще превалява краткотраен дъжд. Над Лудогорието облачността ще се разкъса и намалее до предимно ясно ...
Кметът на София Васил Терзиев и общински съветници от групата на ПП-ДБ-СС ще дадат брифинг по темата за неработещите лифтове и възможните решения
Кметът на София Васил Терзиев и общински съветници от групата на "Продължаваме Промяната - Демократична България" ("Спаси София")  ще дадат брифинг по темата за неработещите л ...
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Кола удари и хвърли пешеходец в изкоп във Варна, мъжът е загинал на място
Шофьор на 27 години е ударил и хвърлил с колата си пешеходец в строителен изкоп във Варна, като мъжът е загинал на място, съобщиха от полицията във Варна. По сведения на очевидци ...
Няма да има съществено поскъпване на електрическата енергия за битовите потребители, заяви служебният министър Владимир Малинов
Съществено поскъпване в цената на електрическата енергия за битовите потребители няма да има, заяви в ефира на бТВ служебният министър на енергетиката Владимир Малинов.  &bdqu ...
Младежите от "Ротаракт" дариха събрани в кампания храни на храм в Добрич
Младежите от "Ротаракт" - Добрич обявиха кампанията "Купи и дари", която се състоя вчера в магазин в града, за успешна. Днес те занесоха събраните храни в храм "Света Троица".  ...
В Казанлък започнаха ритуалите по розобер и розоварене
Първият ритуален розобер, който е част от програмата на 121-ия Празник на розата, се състоя в розовите градини край казанлъшкото село Черганово. Това съобщават от пресцентъра на ме ...
Денят на Джебел събра в родопския град гости от страната и чужбина
Денят на Джебел – 19 май, събра в родопския град гости от страната и чужбина. Кметът Неджми Али даде началото на празника с откриване на централния градски парк, предшествано ...
Тикер в 19:09 ч.
Шофьор на 27 години е ударил и хвърлил с колата си пешеходец в строителен изкоп ...
Начало Сфера
9489
Икономика

Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти

Това каза в интервю председателят на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков, потърсен за коментар по повод предстоящото на 10 април честване на 30 години от създаването на Сдружението.По думите на инж
| 05 Април 2024, 07:30 ч.
Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти
Пътните строители очакват от властта да запази приоритетите в изграждането на инфраструктурните обекти
Снимка © Асен Тонев

Миналата година беше по-добра за пътно-строителния бранш спрямо 2021 и 2022 г., но все още има какво да се желае както по отношение на строителството на нови обекти, така и за поддържането им. Доста щекотливи въпроси бяха решени, но и все още твърде много останаха за решаване тази година. Това каза в интервю председателят на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища" инж. Стефан Чайков, потърсен за коментар по повод предстоящото на 10 април честване на 30 години от създаването на Сдружението.

Бизнесът разчита на обявените 6 млрд. лева за инфраструктура 

По думите на инж. Чайков най-важните въпроси за пътностроителния бранш за тази година са ускоряване на работата по автомагистрала "Хемус", стартирането на дейностите по изграждане на участъка на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, довършването на автомагистрала "Европа", по която се работи в момента, продължаване на строителството по участъците Видин - София и Русе - Велико Търново, както и разрешаването на някои недоизяснени въпроси във връзка с договорите за текущ ремонт и поддръжка, които все още не са подписани за всички области, след като бяха прекратени миналата година. Инж. Чайков каза, че в момента има подписани нови 4-годишни договори само за девет области.

Председателят на Управителния съвет на Българската браншова камара "Пътища" напомни, че тези приоритетни проекти бяха заявени и от министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Андрей Цеков, но допълни, че на администрацията й предстои да предприеме доста действия, за да се достигнат необходимите темпове на работа по посочените обекти, които са желани от бранша и от обществото. Инж. Чайков каза, че не очаква за два месеца служебният кабинет да пренареди тези приоритети. След изборите ситуацията може да бъде всякаква и не бих прогнозирал, допълни той. Според него обаче тези приоритети са от интерес на държавата. Трудно ми е да повярвам, че който и да е регионален министър би ги променил съществено, възможно е да има преподреждане на приоритетността на някои обекти, но със сигурност трябва да се работи по всички тези участъци, заяви председателят на Браншовата камара.

Повече от NRD24+

Той напомни, че бюджетът на пътната агенция е над 2 милиарда лева за тази година и по толкова годишно е заложено и в 3-годишната средносрочна бюджетна прогноза. Така че спокойно може да се очаква около 6 милиарда лева за следващите 3 години да бъдат инвестирани в ново строителство, поддържане на републиканска пътна мрежа и основни ремонти, каза инж. Чайков.

Финансирането

Трудно е да се даде рецепта за работещ модел за финансиране на строителството и ремонта на пътищата в България, защото историческият опит показва плюсове и минуси на всеки един модел. Това, от което ние като бранш сме доволни е, че поне към настоящия момент, а е видно и от бюджетната прогноза, че през следващите години има осигурен немалък ресурс, коментира инж. Чайков. По думите му забавянето в пътностроителния сектор през годините води до това, че заедно с необходимостта от изграждане на новите обекти се появи и потребност от доста средства за поддържането на стари участъци и за основни ремонти, които не са правени дълги години.

В момента ресурсът, който отделя държавният бюджет, надвишава многократно бюджета от европейските фондове и се надявам този процес да продължи и да се осигури някаква плановост в поддържането на републиканската пътна мрежа, каза инж. Чайков.

Кога ще бъде завършен магистралният пръстен на страната и колко ще струва

Трудно е да се предвиди точно колко средства ще са необходими за довършването на магистралния пръстен на страната, защото първо трябва да знаем кога ще бъде завършен, посочи председателят на браншовата организация. Инж. Чайков съобщи, че в момента Министерството на транспорта и съобщенията и Министерството на регионалното развитие и благоустройството изготвят нова национална пътна стратегия с хоризонт 2030 година. Към нея ще има и средносрочна оперативна програма с конкретни обекти. Очакванията са стратегията да бъде завършена до края на тази година и тогава ще има яснота по довършването на магистралния пръстен, както и за това какви средства ще са нужни, откъде ще се намерят и какви ще са сроковете за отделните обекти, коментира инж. Чайков. Магистралният пръстен на България вече далеч не е това, което беше предвиждано през далечната 1974 година, в първоначалния вариант почти не става дума за връзките Север-Юг, докато те в момента са в някаква степен приоритет, допълни той.

Пътищарите

В момента в Камарата членуват 80 фирми, ангажирани с различни фази от дейността по републиканската пътна мрежа, проектанти, консултанти, строителни фирми, доставчици на различни материали. На тях се падат над 85 на сто от дейностите, извършени по републиканската пътна мрежа, каза инж. Чайков.

Пряко заетите в пътностроителните компании са около 20 000 души, а заедно с всички по веригата на доставки, заетите надвишават 100 000 души.

Инж. Чайков съобщи, че все още държавата не се е разплатила с бранша за вече изпълнени обекти по текущ ремонт на пътищата, за които имаше спор дали не са основен, като сумата достига до малко над 200 млн. лева. Процесът по индексация на договорите заради инфлацията върви, каза инж. Чайков. Самият факт, че на доста обекти започна работа, означава, че е постигнато някакво споразумение между възложителя и изпълнителя, допълни той.

По думите му сериозен натиск върху бранша е оказала политическата нестабилност. Сега се надяваме през следващите години на ритмично и планирано инвестиране на средства от държавния бюджет в републиканската пътна мрежа, за да може и фирмите спокойно да планират дейността си, посочи председателят на Камара "Пътища".

В дългосрочен план ключовият въпрос за бранша е осигуряването на достатъчно кадри за работа в пътното строителство, основно средни инженерни кадри, каквито в момента липсват. Ние като Камара, през различни проекти, обучения и други мерки, ще направим всичко възможно да подпомогнем фирмите от пътно-строителния бранш да решат този въпрос. Той не може да се реши с магическа пръчка за един ден, но са нужни целенасочени действия и продължителна систематична работа в тази посока, заяви инж. Чайков.

Негативното отношение към сектора

Периодично в обществото по отношение на различни прослойки и от бизнеса, и други се създава едно негативно настроение, коментира инж. Чайков различните опити през годините за поставянето на целия бранш от тъмната страна. Разбирам и обществото, то остава с впечатление по ред причини, че за републиканската пътна мрежа не се полагат достатъчно грижи, търсейки виновни за това, неизбежно за една част от тях причинителите са от пътния бранш. Надявам се, че този процес е приключил и ще започне един период на спокойна и систематична работа по всички участъци от републиканската пътна мрежа, каза инж. Чайков. По отношение на проверката на Европейската прокуратура на проекта за тунел "Железница" председателят на Камара "Пътища" посочи, че не би коментирал работата на Прокуратурата. Не е и работа на една браншова организация да се занимава с това. Нека да видим какво ще покажат проверките и тогава евентуално може да се коментира, допълни инж. Чайков. Той обаче отбеляза, че системата за отчитане и разплащане на дейностите в пътната агенция е била многократно проверявана и се е доказала във времето. Така че нямам никакво съмнение, че това, което е разплатено, е било извършено, коментира инж. Чайков предоставената тези дни от МРРБ пълна справка за всички плащания по реализацията на обекта.

По пътищата на историята

За тези 30 години преминахме от една изцяло държавна структура в почти изцяло частна по отношение на изпълнението на строително-монтажните работи по участъците от републиканската пътна мрежа. В момента държавата единствено администрира процесите и се грижи за изграждането и поддържането на пътищата в България, като основните изпълнителите са български пътно-строителни фирми, посочи инж. Чайков. Това, което не се случи за тези 30 години, е, че вероятно би могло да се желае много повече в скоростта и размера на инвестициите в дейностите по републиканската пътна мрежа, смята председателят на Камара "Пътища".

България има изградени над 800 км магистрали, каза инж. Чайков. Той напомни, че преди демократичния преход в страната имаше много малки изградени магистрални участници от автомагистралите "Черно море", "Хемус" и "Тракия", но посочи, че сравнение между построеното в пътния сектор преди промените и след не е възможно да бъде направено най-малкото защото технологиите за тези 30 години значително са се променили.

Независимо че има много какво да се желае, не бива да забравяме, че в момента магистрала "Струма" е почти изцяло изградена, с изключение на двадесетина километра, интензивно се строи по направлението Видин - София, "Тракия" е изцяло завършена, както и автомагистрала "Марица", посочи инж. Чайков. Той добави, че има и сериозни инвестиционни намерения в държавата по отношение на автомагистралите "Черно море" и "Рила". Дори чисто инвестиционно нещата са несравними, ако си спомним какъв е бил бюджетът на тогавашното Главно управление на пътищата, сравнено със сегашния бюджет на Агенция "Пътна инфраструктура", коментира експертът с уговорката, че преди демократичните промени цената на материалите, на механизацията, на човешкия труд е била съвършено различна.

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Получавайте най-важните новини и събития от Вашият град. От понеделник до петък от нашия редактор Стела Филипова
КЪМ АБОНАМЕНТА
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Младежите от "Ротаракт" дариха събрани в кампания храни на храм в Добрич
Официални делегации от Казанлък бяха на посещения в побратимени градове в Южна Корея и в Италия
Намериха изчезналият Сашко от Перник
Прогноза за времето
Кметът на София Васил Терзиев и общински съветници от групата на ПП-ДБ-СС ще дадат брифинг по темата за неработещите лифтове и възможните решения
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ ОТ НОВИНИТЕ ДНЕС
Контекст
Кола удари и хвърли пешеходец в изкоп във Варна, мъжът е загинал на място
Контекст
Няма да има съществено поскъпване на електрическата енергия за битовите потребители, заяви служебният министър Владимир Малинов
Сфера
Младежите от "Ротаракт" дариха събрани в кампания храни на храм в Добрич
На преден план
В Казанлък започнаха ритуалите по розобер и розоварене
Контекст
Денят на Джебел събра в родопския град гости от страната и чужбина
Контекст
Полицията установи за ден 37 водачи, качили се зад волана след употреба на алкохол, и 13 - под въздействието на наркотици
Местен фокус
Ще работим за една по-добра и по-зелена Европа, заяви Борислав Сандов от „Зелено движение“
Местен фокус
Около трийсет шуменци протестираха срещу насилието над животни пред Съдебната палата в областния град
Основна линия
Трима шофьори, употребили алкохол или наркотици, са задържани в Монтанско вчера
Сфера
Официални делегации от Казанлък бяха на посещения в побратимени градове в Южна Корея и в Италия
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD24 © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD24 © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.